Jag kommer aldrig att bli mainstream

Socialdemokraterna har valt en ny partiordförande och vad gör DN? Hälsar på i hans gamla hemstad och talar med hans gamla lärare. Ok, jag inser att jag ALDRIG kommer att kunna bli mainstream för uppenbarligen så funkar det här på folk. Jag skiter i vad hans högstadielärare tyckte om honom – jag bryr mig om här och nu. Överhuvud taget själva idén att återvända till min högstadieskola är så främmande för mig att det inte finns. Jag var där en enda gång efter avslutningen och det var för att vi var tvungna i biologi eller något att hålla en lektion för någon grundskoleklass.

Väntar på uppföljaren – att de drar fram hans fru och förklarar att det var hans kärlek ifrån högstadiet och att de hållit ihop under alla år sedan dess.

Leave a Reply

